הטכנולוגיה של קורקינט חשמלי היא שילוב של שתי טכנולוגיות: המנוע החשמלי והסקוטר עצמו.
קורקינטים חשמליים, הידועים גם כקורקינטים חשמליים או קורקינטים חשמליים, הם סוג של רכב שניתן להניע באמצעות מנוע חשמלי. המנוע מופעל על ידי סוללה נטענת והכוח להניע את הרכב מסופק על ידי שרירי הרוכב. פיתוח קורקינט חשמלי נמשך כבר שנים עם חברות רבות שעובדות על דגמים שונים.
הטכנולוגיה שמאחורי קורקינט חשמלי התפתחה משמעותית במהלך השנים, אך עדיין יש לה כמה מגבלות כמו חיי סוללה ארוכים וביצועים בשטח הררי.
קורקינט חשמלי הוא רכב דו-גלגלי, המונע על ידי אדם, בעל מנוע חשמלי וסוללה נטענת. המנוע יכול לשמש כדי לעזור לרוכב לעלות על גבעות או לשאת משאות כבדים.
הטכנולוגיה של קורקינט חשמלי מתפתחת במהירות עם חידושים חדשים שיוצאים מדי שנה.
הדור הראשון של קורקינטים חשמליים עשויים ממסגרות אלומיניום ופלדה. הם כבדים יחסית וקשה לסחוב אותם ביד אחת.
לדור השני של קורקינטים חשמליים יש מסגרות קלות יותר העשויות מסיבי פחמן שהופכות אותם לקלים יותר לנשיאה ועמידים יותר מקודמיהם.
הדור השלישי של קורקינטים חשמליים עשויים מפלסטיק קל משקל המפחית את המשקל בכ-20%.
איך פיתחו את הקורקינט החשמלי?
הקורקינטים החשמליים הראשונים פותחו בסוף המאה ה-19 והם הונעו באמצעות סוללה. הייתה להם מהירות מרבית של כ-6 מייל לשעה, אבל היה צורך להטעין אותם לאחר כל 8-10 מיילים. הקורקינט החשמלי הראשון הומצא בשנת 1884 על ידי וויליאם מוריסון, אך רק בשנת 1894 יצר אמריקאי, דייוויד אי. דייויס, את הדגם הראשון המצליח מבחינה מסחרית עם בקרת מצערת והגדרות מהירות משתנות.
בשנת 1898, ממציא אמריקאי אחר, פרנק ג'יי ספראג' יצר סוג חדש של קורקינט חשמלי עם תכונות בטיחות משופרות וזה נקרא "אופני הבטיחות". היו לו שני גלגלים שווים בגודלם והיה לו מנגנון הנעת שרשרת שאיפשר תפעול יעיל יותר מתכנונים קודמים מכיוון שהוא לא דרש מהרוכב שלו להשתמש בידיו כדי לשלוט במהירות או בכיוון המכונה בזמן הרכיבה עליה.
הקורקינט החשמלי הראשון נוצר על ידי חברה בשם Electro-Dynamic והוא תוכנן לשימוש למרחקים קצרים. זה היה רכב דו-גלגלי עם מנוע שיכול להגיע למהירויות של עד 10 מייל לשעה.
הקורקינט הממונע הראשון, שהוא הדגם שאנחנו הכי מכירים היום, הומצא ב-1936 על ידי ממציא אמריקאי בשם ג'ורג' הנדי ושותפו ויליאם ג'י הני. הם פיתחו את זה כדרך לספק תחבורה לבנם שלקה בפוליו ולא יכול היה להשתמש ברגליו.
פיתוח הקורקינט החשמלי היה תוצאה של הצורך בצורת תחבורה חדשה.
הפיתוח של הקורקינטים של בירד
בירד היא חברת קורקינטים חשמליים שנוסדה בשנת 2017. לחברה יש משימה לספק אפשרות תחבורה משתלמת ובר-קיימא להמונים.
בירד עוסקת בקטנועים חשמליים כבר שלוש שנים. הם נוסדו על ידי Travis VanderZanden, שהיה מנכ"ל Lyft מ-2013 עד 2016. בירד היא חברה גלובלית עם למעלה מ-100 עובדים. הם גייסו 115 מיליון דולר במימון, שבו הם משתמשים לייצור המוצרים שלהם כמו גם לפיתוח מוצרים חדשים.
בירד היא חברת קורקינטים חשמליים העוסקת בתחום כשנה. הם הצליחו לצמוח באופן אקספוננציאלי בפרק זמן כה קצר בזכות העיצוב החדשני אך הפשוט שלהם והעובדה שהם סבירים.
בירד עיצבה את הקורקינטים שלהם כשהבטיחות היא הדאגה העיקרית שלהם. הם לא רק קלים לרכיבה, אלא גם בטוחים לשימוש מכיוון שהם אינם דורשים גז או שמן.
בירד היא לא החברה הראשונה שהעלתה את הרעיון של ייצור קורקינטים חשמליים, אבל הן הראשונות שיישמו אותו בהצלחה. ניתן לייחס את הצלחת הקורקינטים החשמליים של Bird לתמחור התחרותי, זמן הטעינה המהיר, ואפליקציית הטלפונים החכמים שהופכים אותם לקלים מאוד לשימוש.